آموزش اینستاگرام

آموزش نحوه ی کارکرد و ترفندهای اینستگرام

آموزش اینستاگرام

آموزش نحوه ی کارکرد و ترفندهای اینستگرام

آموزش اینستاگرام یک بلاگ برای آموزش ترفندهای راحت و مخفی اینستاگرام جهت رشد بهتر شماست

  • ۰
  • ۰

تفاوت بین قهوه ساز و دستگاه اسپرسوساز


اسپرسو روشی برای دم کردن قهوه است به این صورت که آب نسبتاً جوش از پودر قهوه با فشار بالا عبور می کند و عصاره آن عطر و طعمی خامه ای منحصر به فرد ایجاد می کند. تفاوت اصلی قهوه سازها و اسپرسوسازها این است که از فشار آب برای تهیه قهوه استفاده می کنند.

برای تهیه اسپرسو از دستگاه اسپرسوساز استفاده کنید که با توجه به فشار و قدرت دستگاه به مدل های مختلفی تقسیم می شود.

برای تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز به حداقل فشار 9 برابر نیاز دارید، دستگاه های اسپرسوساز تمام یا نیمه اتوماتیک موجود در بازار امروزی دارای فشار 15 برابر و حتی دستگاه های اسپرسوساز خانگی 9 برابر فشار بیشتری هستند، بنابراین طعم های لذیذ و خوش طعمی با طعم خاص می تواند اسپرسو باشد.

اسپرسو ساختاری لایه ای دارد که این لایه ها در دستگاه اسپرسوساز تولید می شوند و این ساختار را می توان در تفاوت قهوه ساز و اسپرسوساز مشاهده کرد.

در اینجا لایه های مختلف این نوشیدنی محبوب را مشاهده می کنید.
لایه زیرین حاوی تلخی قهوه است و رنگ آن باید قهوه ای تیره یعنی قلب قهوه باشد.
لایه میانی که باید به رنگ قهوه ای کاراملی باشد، بدنه اسپرسو نام دارد.
لایه رویی آن که رنگ طلایی و طعم شیرینی دارد کرم اسپرسو نام دارد. کرم اسپرسو قسمت معطر اسپرسو است که معمولاً در نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو مانند قهوه لاته و کاپوچینو باریستا یافت می شود.
روش های دیگری برای تولید قهوه مانند قطره یا صافی وجود دارد که در این روش دم کرده قهوه آسیاب شده را در آب داغ آسیاب کرده و سپس با استفاده از نیروی جاذبه فیلتر کرده و در قوری چای می ریزند.

به طور کلی به هر نوع دستگاهی که برای تهیه قهوه استفاده می شود قهوه ساز می گویند و دستگاه اسپرسوساز نیز نوعی قهوه ساز است.

درصد و قوام بالای کافئین بر تفاوت های اصلی بین اسپرسو و قهوه برتری دارد. این دلیل اصلی محبوبیت اسپرسو در بین روش های پخت و پز است.

اسپرسو یک نوشیدنی محبوب و خاص ایتالیایی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد و می توان از آن به عنوان پایه ای برای نوشیدنی های دیگر به جز نوشیدن اسپرسو استفاده کرد.

بسیاری از نوشیدنی‌های بر پایه اسپرسو تولید می‌شوند که محبوب‌ترین آنها کاپوچینو، لاته، موکا و ماکیاتو است.

در اینجا تفاوت بین قهوه ساز و دستگاه اسپرسوساز است.
نوع استفاده: کار با دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک برای تولید نوشیدنی های خوش طعم و خوشبو نیاز به مهارت دارد. برای تبدیل شدن به یک اسپرسو حرفه ای، باید زمان بگذارید و یاد بگیرید که ماهر نیستید و اشتباهات کوچک می توانند تغییر کنند. کار با مدل اتوماتیک Taste.Coffee بسیار راحت تر و ساده تر است، اما کار با دستگاه قهوه ساز آنقدر آسان است که می توانید آن را با آب و قهوه پر کنید و دکمه شروع را فشار دهید تا درست شود.
اندازه دانه های قهوه: بسته به قدرت و قدرت قهوه، طعم اسپرسو ممکن است متفاوت باشد. ما در سیتی به جنبه‌های زیادی از جمله اندازه دانه‌های قهوه برای تهیه اسپرسو با کیفیت توجه می‌کنیم. برخی از مدل های اسپرسو دارای آسیاب داخلی هستند که دانه های قهوه را به اندازه مناسب آسیاب می کند و در برخی موارد باید از آسیاب استفاده کنید. برای گرفتن یک شات اسپرسو با کیفیت بالا، اسپرسو را با استفاده از پودر قهوه همگن تهیه کنید. با این حال، یک دستگاه قهوه ساز استاندارد می تواند از دانه های قهوه بزرگتر نیز استفاده کند که انعطاف پذیری دستگاه این مدل را ثابت می کند.
زمان دم کردن: دستگاه های اسپرسوساز از پودر دانه های ریز تری برای تهیه قهوه استفاده می کنند، بنابراین 20 تا 30 ثانیه برای تهیه قهوه زمان نیاز است، در حالی که قهوه سازها 10 تا 15 دقیقه برای تهیه قهوه زمان می برند.
قیمت: دستگاه های اسپرسوساز به دلیل پیچیدگی عملکرد و ویژگی های آماده سازی نوشیدنی گران هستند، در حالی که دستگاه های قهوه ساز به دلیل قیمت پایین آنها محبوب شده اند.
 

دستگاه قهوه ساز یا دستگاه صنوبر بخرید
با توجه به تفاوت های قهوه ساز و اسپرسوساز که در بالا ذکر شد، می توان نتیجه گرفت که دستگاه های اسپرسو ساز از قهوه سازها محسوب می شوند و عملکردهای متفاوتی نسبت به دستگاه های قهوه ساز قطره ای و فیلتر دار دارند.

خرید یک قطره دستگاه اسپرسوساز یا قهوه ساز کاملاً به ذائقه مصرف کننده بستگی دارد، اما کار با دستگاه قهوه ساز قطره ای یا فیلتری بسیار راحت تر است و می تواند توسط چند نفر به طور همزمان تهیه شود. اگر به نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو علاقه دارید، می توانید از دستگاه اسپرسوساز استفاده کنید.

می توانید برندها و مدل های مختلف اسپرسو ساز و قهوه ساز را در فروشگاه اینترنتی ما مشاهده کنید و روی مصرف کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۲/۰۱
  • arash gity

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی